Węgry (Budapeszt) - cz. 1 || Ungarn (Budapest) - Teil 1 (12.2017)

Witajcie! Tym razem chciałabym opisać Wam mój pierwszy dzień w Budapeszcie na Węgrzech, dokąd wybrałam się z moją przyjaciółką. Po prawie dobie w podróży dotarłyśmy po piątej rano na miejsce. Już rano na Moście Elżbiety podziwiałyśmy wschód słońca nad Budapesztem. Stamtąd ruszyłyśmy do parlamentu, który zwiedzałyśmy o godzinie 10:00. Następnie przespacerowałyśmy się wokół tej pięknej budowli i udałyśmy się na obiad. Później zakwaterowałyśmy się w hotelu i postanowiłyśmy odespać naszą podróż. Wieczorem wybrałyśmy się na spacer słynnym deptakiem, a zarazem najbardziej znaną ulicą Budapesztu Váci utca i dotarłyśmy do hali targowej i cudownego Mostu Wolności. Po drodze wypiłyśmy bezalkoholowe drinki w barze lodowym i podziwiałyśmy kieliszki oraz figury z lodu. Na koniec obejrzałyśmy oświetlenie świąteczne na Placu Ferenca Deáka i przejechałyśmy się Budapest Eye, skąd mogłyśmy podziwiać piękną panoramę miasta. Ostatecznie czekały nas zakupy w nocnym.

Hallo! Diesmal möchte ich euch meinen ersten Tag in Budapest in Ungarn beschreiben, wo ich mit meiner Freundin war. Nach fast einem Tag auf Reise kamen wir nach fünf Uhr morgens an. Schon am Morgen bewunderten wir auf der Elisabethbrücke den Sonnenaufgang über Budapest. Von dort aus gingen wir zum Parlament, das wir um 10 Uhr besuchten. Dann gingen wir um dieses schöne Gebäude herum und sind zum Mittagessen marschiert. Später haben wir in unserem Hotel eingecheckt und nach der langen Reise ein bisschen geschlafen. Am Abend gingen wir entlang der berühmten Váci utca Straße spazieren und konnten auf dem Weg die Markthalle und die wunderbare Freiheitsbrücke bestaunen. Unterwegs tranken wir alkoholfreie Getränke in der Eisbar und bestaunten die Gläser aus Eis, sowie die Eisfiguren. Am Ende sahen wir die Weihnachtsbeleuchtung am Deák-Ferenc-Platz und sind mit dem Budapest Eye gefahren, aus dem wir das wunderschöne Panorama der Stadt betrachten konnten. Am Ende waren wir noch kurz einkaufen.