Köln - Tag 1 // Dzień 1 - 02.10.2017

Witajcie! W ubiegłym tygodniu byłam z moim chłopakiem w Kolonii, skąd przygotowałam Wam obszerną fotorelację. Nasz pierwszy dzień (poniedziałek, 2 października) zaczęliśmy od wizyty w Informacji Turystycznej. Tam zostaliśmy bardzo miło powitani i otrzymaliśmy wiele potrzebnych informacji, broszur i prezentów, za co niezmiernie dziękujemy!
Następnie obejrzeliśmy z każdej strony ogromną katedrę. Katedra w Kolonii jest rzymsko-katolickim kościołem i mierząc 157,38 metrów jest to druga co do wysokości katedra w Niemczech (zaraz po katedrze w Ulm) oraz trzecia na całym świecie.
Później uczestniczyliśmy w dwugodzinnej wyciecze z przewodnikiem po studiach radiowych i telewizyjnych w publicznej telewizji WDR. Obok znajduje się urocza kawiarnia "Café Reichard“ i to 5 pięter pod jej tarasami mieści się studio do nagrywania słuchowisk, które również zwiedziliśmy.
Po zwiedzaniu studia, wybraliśmy się na obiad do typowej niemieckiej restauracji, a zarazem browarni obok katedry, która zwie się Früh. Piwa nie piliśmy, ale posmakowaliśmy specjałów z Kolonii.
Kolejno obejrzeliśmy manufakturę wody kolońskiej 4711.
Następnie byliśmy w wyżej wspomnianej kawiarni i pozwoliliśmy sobie na male co nieco - ciasto i kawę.
Ostatnim punktem naszego zwiedzania była platforma widokowa KölnTriangle Panorama na dachu wieżowca KölnTriangle obok dworca Messe/Deutz. Na wysokości 100 m naszym oczom ukazał się niezapomniany widok na całe miasto i okolice.
Końcowym przystankiem było centrum handlowe Köln Arcaden obok stacji metra Kalk Post, gdzie wpadliśmy w wir zakupów. Galeria ta oferuje ponad 130 sklepów, więc każdy może znaleźć coś dla siebie. Moim faworytem jest oczywiście TK Maxx.
Jednak ta zielona sukienka, którą w tym dniu miałam na sobie, pochodzi od polskiej marki TONO.

Hallo! Letzte Woche habe ich mit meinem Freund eine Reise nach Köln gemacht, wo ich für euch viele Fotos vorbereitet habe.
Unseren ersten Tag (Montag, den 2. Oktober 2017) haben wir im Service Center von KölnTourismus angefangen. Dort wurden wir sehr nett empfangen und haben viele Informationen, Prospekte sowie Geschenke bekommen. Dafür möchten wir uns sehr bedanken.
Dann haben wir den riesiegen Dom von allen Seiten angeschaut. Der Kölner Dom ist eine römisch-katholische Kirche und mit 157,38 Metern Höhe nach dem Ulmer Münster das zweithöchste Kirchengebäude Europas sowie das dritthöchste der Welt.
Als Nächstes haben wir an einer zweistündigen Führung im Westdeutschen Rundfunk (WDR) teilgenommen und die Radio- und Fernsehstudios besichtigt. Das Haus in dem das „Café Reichard“ liegt (wo wir uns später Kaffee und Kuchen gegönnt haben) wurde 1966 vom WDR erworben. Es beherbergt die Sendezentrale für den WDR-Hörfunk. 5 stockwerke unter den Terassen des Café Reichard befindet sich das Hörspielstudio, das wir auch gesehen haben.
Nach der Führung haben wir ein traditionelles deutsches Brauhaus besucht - das Brauhaus Früh am Dom, in dem wir deutsche, typisch kölsche Speisen gegessen haben.
Dann haben wir uns das berühmte 4711-Stammhaus in der Glockengasse angeschaut.
Anschließend ging es zum oben genannten Café Reichard.
Danach waren wir auf der Aussichtsplattform des KölnTriangle, KölnTriangle Panorama, in der Nähe vom Bahnhof Messe/Deutz. In 100 Metern Höhe hat man einen unvergesslichen Ausblick über das ganze Stadtbild Kölns und die Region.
Anschließend haben wir noch in dem Einkaufszentrum "Die Köln Arcaden" bei der U-Bahn-Station "Kalk Post" eingekauft. Dort kann man ca. 130 Geschäfte finden und für jeden ist somit etwas dabei. Mein Favorit bleibt immer TK Maxx.
Das grüne Kleid, das ich an dem Tag angezogen habe, ist aber von der polnischen Marke TONO.

Katedra

Restauracja/browarnia
Brauhaus "Früh" am Dom

Centrum handlowe
Einkaufszentrum "Die Köln Arcaden"